Które miasto w Polsce wygląda zimą najpiękniej? Startuje finałowe głosowanie akcji „Świeć się z Energą”
16 miast z całej Polski staje do rywalizacji o tytuł i charytatywną nagrodę w finale 7. edycji „Świeć się z Energą”. Iluminacje którego miasta rozbłysły najpiękniej tej zimy? Czy jest to Częstochowa, Lublin, Nowy Sącz, a może zeszłoroczny zwycięzca akcji – Połczyn-Zdrój? Głosowanie trwa do 25 stycznia! Na zwycięzcę czeka ufundowany przez Grupę Energa energooszczędny sprzęt AGD o wartości 50 tys. złotych. Nagroda trafi do placówek społecznych opiekujących się osobami potrzebującymi ze zwycięskiego miasta.
Miasta, biorące udział w finale ogólnopolskiego plebiscytu „Świeć się z Energą” wyłoniono spośród 222 miejscowości zgłoszonych do zabawy w grudniu ubiegłego roku. O wynikach regionalnego etapu plebiscytu zadecydowało blisko 90 tysięcy oddanych głosów. Najbardziej zażarta rywalizacja rozegrała się w Wielkopolsce i na Śląsku, gdzie o wejście do finału walczyło ponad 30 miast. Jednak nie tylko w tych województwach współzawodnictwo było zacięte. O ile w niektórych miejscach można było zauważyć zdecydowanych faworytów zmagań (np. Bielsk Podlaski, czy Połczyn Zdrój), to w innych (województwo pomorskie, łódzkie), wyniki ważyły się do ostatniej minuty głosowania.
– Nasza zabawa, w związku z jej plebiscytowym charakterem, daje możliwość zaistnienia na świetlnej mapie Polski każdej miejscowości, nawet niewielkiej. Dodatkowo motywuje je niebagatelna wartość charytatywnych nagród, łączna pula to ponad 200. 000 zł, a także możliwość wygranej z największymi miastami regionu. Głosy na swojego faworyta w etapie regionalnym i finałowym można oddawać codziennie. Dlatego obok efektownego oświetlenia budynków i ulic, zwycięskie miasta dysponują zazwyczaj także rzeszą fanów zmobilizowanych do codziennego głosowania. Potwierdzają to wyniki regionalne, np. na Pomorzu, gdzie Wejherowo pokonało faworytów z Trójmiasta. W finałowej rozgrywce zabawa startuje od początku i wszyscy kandydaci musza od nowa zabiegać o głosy. – mówi Jarosław Kozłowski, koordynator akcji „Świeć się z Energą”.
Głosami internautów i czytelników prasy regionalnej do tegorocznego finału Plebiscytu Miast zakwalifikowały się: Wołczyn, Starachowice, Lublin, Aleksandrów Łódzki, Nowy Sącz, Sanok, Częstochowa, Legnica, Inowrocław, Świebodzin, Marki, Bielsk Podlaski, Wejherowo, Bartoszyce, Międzychód i Połczyn-Zdrój.
Każdy z finalistów już jest zwycięzcą, otrzyma bowiem energooszczędny sprzęt AGD o wartości 10 tysięcy złotych. Jednak nadal jest o co walczyć – do laureata „Świeć się z Energą” trafi bowiem nagroda o łącznej wartości aż 50 tysięcy złotych. Sprzęt wesprze mieszkańców najbardziej potrzebujących tego typu pomocy (np. dom dziecka, ośrodek pomocy społecznej, hospicjum, czy dom samotnej matki). Finałowe głosowanie rozpoczyna się w piątek, 15 stycznia i potrwa do 25 stycznia.
Jak wesprzeć swoje miasto?
Każdego dnia można oddawać głosy na miasto, które naszym zdaniem zasługuje na miano najpiękniej udekorowanego i rozświetlonego tej zimy. Głosować można na stronach dzienników lokalnych, za pośrednictwem Facebooka lub wysyłając SMS-y. To właśnie SMS-owe głosy poparcia mają największą wagę. Każda wiadomość tekstowa liczona jest jako 10 oddanych głosów, podczas gdy głosy z Facebooka liczone są razy 2, a te oddane za pośrednictwem portali dzienników lokalnych, traktowane są 1:1.
Świeć się z Energą to także konkurs fotograficzny i plebiscyt galerii
Co roku w ramach „Świeć się” rozgrywana jest także fotograficzna rywalizacja dla wszystkich tych, którzy uwieczniają magiczne momenty w obiektywie aparatu i na smartphonie. Do konkursu zgłoszono ponad 2000 zdjęć! Pozytywna energia najbardziej udzieliła się mieszkańcom z województwa dolnośląskiego i pomorskiego – o awans do ogólnopolskiego finału w każdym z tych miejsc walczyło prawie 70 fotografów. W zakończonym etapie regionalnym Internauci oraz jury z Lidią Popiel na czele, wybrali po 10 autorów z każdego województwa, którzy zakwalifikowali się do ogólnopolskiego finału i tam zawalczą o cenne nagrody. Są tom.in. warsztaty fotograficzne z Lidią Popiel oraz aparaty fotograficzne Olympus OM-D E-M10 i bony na zakupy w sklepie internetowym sklep.energa.pl). Szczegóły i bieżący ranking są dostępne na stronie SwiecSie.pl.
– Wszystkich miłośników fotografii, którzy nie zdążyli wziąć udziału w naszym konkursie „Świeć się z Energą”, zachęcamy do publikacji swoich świetlistych zdjęć na Facebooku lub Instagramie z #swiecsie. Również w Internecie poszukiwać będziemy najbardziej magicznych ujęć, które nagrodzimy m.in aparatami fotograficznymi – mówi Lidia Popiel, fotografka, wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej, przewodnicząca jury.
Równolegle do plebiscytu miast i konkursu foto, rozgrywany jest konkurs na najpiękniej świątecznie udekorowaną galerię handlową w Polsce. Spośród ponad 80 obiektów, głosujący wybrali 16 finalistów. W ogólnopolskim starciu, centra handlowe z całej Polski walczą o wizytę edukacyjnej atrakcji Grupy Energa – mobilnego centrum Planety Energii. To niepowtarzalna atrakcja dla dzieci, które pod okiem energetycznych ekspertów będą mogli dowiedzieć się, jak powstaje prąd i poznać fascynujący świat energii wokół nas.
Więcej informacji na stronie konkursu oakcji.swiecsie.pl oraz na facebook.com/SwiecSie
Organizatorami „Świeć się” są Polska Press Grupa i Energa SA, zaś jego partnerami są: Energa Oświetlenie, Polska Rada Centrów Handlowych, Olympus Polska i oficjalny sklep internetowy akcji sklep.energa.pl.
Pomysłodawcą i głównym sponsorem akcji „Świeć Się” jest Grupa Energa, jedna z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Energa dostarcza i sprzedaje prąd blisko 3 mln klientom, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom. Jest trzecim największym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce, obejmującym swoim zasięgiem ok. 25 proc. powierzchni kraju. Jest także jednym z trzech największych sprzedawców energii elektrycznej w Polsce pod względem ilości energii sprzedawanej do odbiorców końcowych, z blisko 15% udziałem w rynku.